יום רביעי, 10 בינואר 2018

מה עושה דיאטנית: טובה קראוזה



טובה קראוזה, דיאטנית, 

כותבת ומרצה לתזונה בהריון ואחרי לידה


טובה קראוזה, דיאטנית, כותבת ומרצה לנשים בהריון ואחרי לידה.



מדוע הפכת לדיאטנית?

נושא התזונה ואיך שהאוכל משפיע עלינו, גופנית ונפשית, היה תמיד מרתק בעיני ומשך אותי ללמוד תזונה. למדתי בפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית.


באיזה תחום של התזונה את עוסקת?

אני דיאטנית משנת 1996, ובאותו זמן תכננתי את ההריון הראשון שלי.
חשבתי שאני יודעת כל מה שצריך על תזונה בהריון, אבל היו לי הרבה שאלות שהייתי צריכה למצוא להן את התשובות.
במהלך החיפוש נחשפתי לידע מרתק על השפעת התזונה בהריון על בריאות התינוק והאמא גם שנים אחרי הלידה, ואחרי שילדתי, גיליתי כמה מיתוסים וחוסר ידע יש בנושא הנקה בכלל ותזונה בהנקה בפרט.
הבנתי, שזה מה שאני רוצה לעשות: לעזור לנשים לעבור הריון בריא יותר בעזרת התזונה, למנוע סיבוכים ועלייה עודפת במשקל, לאפשר הרגשה כללית טובה כל ההריון, גם אם מזדמנים לנו כל מיני אתגרים ולקדם הנקה.
וזה מה שאני עושה: אני מטפלת בנשים שמתכננות הריון, נשים בכל שלבי ההריון ונשים אחרי הלידה – נשים שרוצות לעלות במשקל כמו שצריך, נשים שרוצות חוויה מתקנת אחרי שעלו במשקל יותר מדי בהריון קודם, במקרים של בחילות, אנמיה, סוכרת הריון, צמחונות וטבעונות, הריון תאומים, נשים שרוצות לרזות בצורה בטוחה לאחר הלידה ועוד.
בנוסף, אני גם כותבת. כתיבה היא אהבה גדולה שלי ואני כותבת כבר משנת 1999 באינטרנט ובעיתונות המודפסת. אני כותבת ב"לאשה", באתר של "שירותי בריאות כללית" ובמקומות נוספים.
בשנת 2007 יצא לאור הספר שלי "המדריך השלם לתזונה בהריון" שאיפשר לי להפיץ את הידע החשוב על תזונה בהריון ולאחר הלידה לכמה שיותר נשים, לא רק למי שמגיעה אלי לייעוץ.  
מהניסיון שלי למדתי שיש חשיבות גדולה לכתיבה ולהנגשת הסברים מדעיים מסובכים בשפה פשוטה ומובנת לכולם, ולכן אני מקיימת מאז 2015 סדנאות כתיבה לדיאטנים ולאנשי מקצועות רפואה נוספים בה אני מלמדת איך לכתוב לקהל הרחב.
עוד תחום שאני עוסקת בו הוא הרצאות, סדנאות וקורסים לאנשי מקצוע – דיאטנים, רופאים, אחיות, מיילדות, מדריכות הכנה ללידה, דולות, פיזיותרפיסטיות ועוד, והרצאות לקהל הרחב בנושאי תזונה בהריון ולאחר הלידה.
וגם כאן, על סמך הנסיון שלי והכשרות שעברתי אני עורכת סדנאות למיומנויות פרזנטציה לדיאטנים ולאנשי מקצועות רפואה נוספים.

בדצמבר 2017 השקתי את ההדרכה האינטרנטית הראשונה שלי "הצילו! יש לי סוכרת הריון!" שמיועדת לתת ידע, כלים ותוכנית פעולה לנשים שזה עתה גילו שיש להן סוכרת הריון עד הפגישה שלהן עם הדיאטנית.

איך נראה שבוע טיפוסי שלך?

השבוע שלי מגוון מאוד וכולל פגישות עם מטופלות, כתיבה, קריאה והתעדכנות בחומר, שיווק של הייעוץ שלי ושל הסדנאות שלי ופעילות בפייסבוק, הכנת הרצאות ומתן הרצאות.


מה את אוהבת בעבודה שלך?

אני אוהבת במיוחד בעבודה שלי את הקשר עם הנשים, לדעת שעזרתי באמצעי כל כך פשוט ונגיש לשפר את איכות החיים באופן משמעותי גם עכשיו וגם בעתיד, כי אם טיפלת באמא – טיפלת בכל המשפחה.
אני אוהבת את הקשר בין עולם המדע לעולם הטיפול, ובמהלך השנים רכשתי הרבה כלים טיפוליים, כמו הגישה המוטיבציונית, CBT  ואני גם מאסטר NLP.
אני אוהבת שהעבודה שלי מדרבנת אותי ללמוד ואני לומדת כל הזמן – גם בקורסים אינטרנטיים וגם בקורסים רגילים.


מה היית רוצה להבהיר לציבור לגבי דיאטניות/תזונאיות?

לגבי המקצוע שלנו חשוב לי להבהיר שפגישה עם דיאטנית היא לא "סתם תפריט" אלא תהליך מתמשך של שינוי הרגלים. דיאטות לא עובדות ואין פתרונות קסם, התפקיד שלי הוא לעזור לאנשים לעשות בעצמם את השינוי, לעזור למצוא את המוטיבציה ולהתייחס גם להיבטים נוספים של החיים, שכאילו לא קשורים אבל הכי קשורים בעולם. לדיאטנית יש ראייה הוליסטית – גם של הפן הרפואי תזונתי וגם של הפן האישי, והשילוב ביניהם, זה כל הקסם.

צפו בסרטון של טובה המספרת על דרכה המקצועית כאן בקישור


איך ניתן ליצור איתך קשר?


מזמינה אותך לאתר שלי "תזונה טובה", לדף הפייסבוק שלי "טובה קראוזה דיאטנית כותבת מרצה" ולערוץ שלי ביוטיוב



2 תגובות:

  1. טובה, איזה רצף של עשייה מעורר השראה. אני בטוחה שמי שמגיעה אליך לטיפול יוצאת יותר ממרוצה. ולאלה שמזמינים אותך להרצות צפויה חוויה מרתקת, את זה אני אומרת מניסיון.

    השבמחק

מה עושה דיאטנית: טובה קראוזה

טובה קראוזה , דיאטנית,  כותבת ומרצה לתזונה בהריון ואחרי לידה טובה קראוזה, דיאטנית, כותבת ומרצה לנשים בהריון ואחרי לידה. ...